Standard Business Reporting zorgt ervoor dat ondernemers minder werk hebben aan het maken en aanleveren van verplichte rapportages aan overheden en banken. Het eenmaal inrichten van de bedrijfsadministratie volgens SBR zorgt voor het efficiƫnt hergebruik van gegevens. Zo hoeven de verschillende rapportages niet handmatig samengesteld en verzonden te worden.
Vanaf 2013 is SBR de enige system-to-system aanlevermethode voor de IB- en VpB-aangiften voor het belastingjaar 2012. Dan kunt u voor deze aangiften geen gebruik meer maken van het belastingdienstspecifieke kanaal Bapi. Voor 2014 zal dit gelden voor de OB-aangiften en vanaf 2015 voor de overige belastingaangiften. Ook de statistiekopgaven en het deponeren van de jaarrekeningen zal op termijn via SBR lopen. Het is zaak u hierop goed te voorbereiden.
Meer informatie? Bel vandaag nog voor een vrijblijvende kennismaking met een 2Count bedrijfsadviseur in uw regio 0478 - 53 01 10.